Crisis- en Issuecommunicatie
Of u zich nu voorbereidt op een verwachte crisis of erdoor wordt overvallen, uw bedrijfsreputatie en bedrijfswaarde staan op het spel.
Uit de Resilience Barometer-enquête die onze global partner FTI Consulting jaarlijks houdt onder meer dan 2.000 bedrijven wereldwijd, blijkt dat meer dan 80% van de respondenten binnen een jaar tijd een crisis verwacht, maar ook dat minder dan de helft zich daarvoor voldoende voorbereid voelt.
Onze crisiscommunicatieprofessionals werken samen met uw managementteams, juridische en financiële adviseurs om op maat gesneden, gecoördineerd, strategisch advies te geven over alle aspecten van in- en externe event-driven communicatie.
Hoe wij helpen
Crisismanagement: Voorbereiden, reageren en herstellen
Als een organisatie wordt geconfronteerd met een crisis, staan de reputatie, de ‘license to operate’ en de bedrijfswaarde op het spel. Of het nu gaat om een onderzoek door een overheidsinstantie, een rechtszaak waarbij het om grote belangen gaat, een cyberaanval of een operationeel ongeluk, wij helpen:
-
Het merk, de waardering en de reputatie van uw organisatie te beschermen
-
De crisis te beheersen door middel van actieve communicatieregie
-
Zorgen voor een accurate weergave van feiten in de media en door derden
-
Samenwerken met belanghebbenden om geloofwaardigheid te behouden en relaties te versterken
-
De juridische en politieke gevolgen te beperken door nauw samen te werken met juridische adviseurs en andere adviseurs
-
Zorgen voor bedrijfscontinuïteit door de crisis te beheersen, zodat u zich kunt richten op het managen van het bedrijf