Public Advocacy (PR/PA)

Oplopende spanningen tussen overheden, maatschappelijke organisaties, internationale instellingen en multinationals hebben soms aanzienlijke gevolgen voor publieke en private bedrijven. Terwijl hun bestuurders groeistrategieën uitvoeren tegen de achtergrond van toenemende marktdruk, technologische disruptie, maatschappelijke kritiek en politieke onvoorspelbaarheid, moeten zij alert blijven op mogelijke negatieve gevolgen voor hun bedrijfsactiviteiten en reputatie.

Het is noodzakelijk om voortdurend het beleidslandschap te evalueren om eventuele dreigingen te vermijden of te minimaliseren. Deze gebeurtenissen hebben steeds vaker hun weerslag op de reputatie en het karakter van directieteams, raden van bestuur en het bedrijf zelf in andere arena’s, zoals de kapitaalmarkten, de handelsmarkten en in de rechtszaal.

Hoe wij helpen

Om de beste resultaten te behalen en om de waarde van hun bedrijf te beschermen, vertrouwen klanten op ons advies, daarbij rekening houdend met de belangen en de agenda’s van hun stakeholders.
Zij schakelen ons in voor hulp bij:

 

Integrale media-inzet
Beslissers en beïnvloeders worden geïnformeerd en beïnvloed door verschillende kanalen: kranten, tijdschriften, radio, nieuwssites, sociale media en owned media. We zijn ervaren in het ontwikkelen van communicatiestrategieën voor meerdere groepen belanghebbenden via uiteenlopende media om ervoor te zorgen dat de reputatie van de klant intact blijft door consistente content te produceren en te distribueren om op die manier diverse (en vaak kritische) doelgroepen te bereiken.

 

Maatschappelijke betrokkenheid
Beleidmakers zijn afhankelijk van een netwerk van externe adviseurs om hun beslissingen te nemen. NGO’s, wetenschappers, politici en de marktsector vormen samen een breed scala aan meningen en adviezen. We brengen effectief uw standpunten en boodschappen over aan deze cruciale stakeholders door middel van directe communicatie en communicatie via de media om draagvlak te creëren en een positieve impuls te geven aan de ontwikkeling van beter en effectiever beleid.

 

Onderzoek en informatieverzameling
Voor onze opdrachtgevers doen wij onderzoek en verzamelen wij inlichtingen om hen te helpen de juiste argumenten en communicatieboodschappen te ontwikkelen die leiden tot concrete resultaten. Wij kunnen onderzoek doen naar de publieke opinie, sociale media en sentimentanalyse, economische studies en politieke informatie en inhoud ontwikkelen om uitgebreid onderzoek om allianties te sluiten, twijfelaars te overtuigen en argumenten van tegenstanders te weerleggen.