Reputatiemanagement

Organisaties opereren in een complex en wereldwijd verbonden ecosysteem. Daarin is informatie moeilijk te controleren, percepties ontwikkelen zich gemakkelijk en issues verspreiden zich snel.
Volatiele marktkrachten en externe verstoringen maken reputatiemanagement van cruciaal belang voor organisaties die effectief willen opereren en concurrerend willen blijven. Of u uw bedrijf nu wilt herpositioneren, wilt profileren als marktleider of talent wilt aantrekken of behouden, onze multi-stakeholdercampagnes bouwen vertrouwen op, verbeteren de positionering en zetten stakeholders aan tot actie.
Wij helpen organisaties hun corporate story te definiëren en te verspreiden en hun merk te promoten wanneer het wordt bedreigd door interne of externe invloeden.

Hoe wij helpen

Voor het opbouwen en behouden van een reputatie is het nodig om urgente en cruciale problemen aan te pakken en tegelijkertijd gefocust te blijven op de bredere bedrijfsstrategie.
Elke poging om een bedrijf te positioneren moet rekening houden met de behoeften van toezichthouders, aandeelhouders, werknemers, klanten en collegabedrijven.  Tegelijkertijd moet een authentiek en geloofwaardig verhaal worden verteld dat belanghebbenden een reden geeft om in de onderneming te blijven geloven.

 

Wij helpen onze klanten bij:
  • Identificeren, in kaart brengen en betrekken van stakeholders
  • Strategie voor messaging en organisatie-positionering
  • Strategie voor ESG-communicatie
  • Executive communicatie en thought leadership
  • Reputatieonderzoek en -inzichten
  • Mediarelaties en -monitoring
  • Mediatraining en presentatiecoaching